Salamon ve Karısı

20 Eylül 2007 Perşembe

Salamon'un işleri tersine tersine gidiyor,oturup Amerika'daki arkadaşı Mişon'a mektup yazıp akıl danışıyor.Aldığımektupta
"elinde ne var ne yoksa sat Amerika'ya gel "diyormuş Mişon.
salamon neyi varsa satmış.Tek oda bir dükkanı varmış,her ihtimale karşı bu kalsındemiş.karısı Rebecca'yı burada bırakmış üç beş kuruş da harçlıkverip, Amerika'nın yolunu tutmuş.Aylar geçmiş Salamon'dan nihayet bir mektup>gelmiş.Şöyle diyor;
"Kuzum Rebecca,Çoktandır yazamadım kusura bakma.Benim burda işler çok iyi.Epeyce bir müddet elimdeki parayla ihale kovaladım.Sonunda,Kore savaşından kalma eski don ihalesine girdim.tanesini bir dolardan alıp, kısalttırdım,2 dolara malettim ve tanesini 10dolardan sattım. Buradan kazandığım parayla, bu defa Vietnam savaşından kalan eski yatak ihalesine girdim.Eski yatakların tanesini 5 dolardan aldım,üzerine yeni yüz kaplattım, 10 dolara malettim tanesini 100 dolardan sattım.Kuzum Rebecca,durum şimdi çok iyi,dükkanı sat acele yanıma gel"
Rebecca cevap verir;
"Kuzum Salamon,Sen orada,yatak ve don ihalelerinden çok para kazandığını yazağorsun.Ben, burada bir tek yatak ile ve dedonsuz olarak senden çok kazanoğorum "

0 comments: